Az inszomnia és a nappali aluszékonyság

591
HOZZÁSZÓLÁS:

Akár álmatlanságról (inszomniáról), akár nappali aluszékonyságról legyen szó, általában szükség van a 24 órás alvásminta ismeretére, a nappali-éjszakai alvás/ébrenlét mennyisége és minősége ugyanis kölcsönösen összefügg egymással.

Az éjszakai alvástöredezettség, bármely okból alakuljon is ki, nappali aluszékonysághoz vezethet anélkül, hogy a 24 órás alvásidő megnövekedne. Az éjszakai alvászavar megszüntetése révén az altatószerek csökkenthetik a nappali álmosságot.

Az éjszakai alvászavar az álmatlan beteg panaszának csupán az egyik oldala: a másik oldalt az alvászavarból adódó nappali panaszok jelentik. Valójában, ha az álmatlanság nem okoz nappali tüneteket vagy panaszokat, kezelésére általában nincs is szükség.

Fontos viszont a felvilágosítás, szükség esetén akár a célzott kognitív tréning, hogy valóban tudatosuljon és elfogadhatóvá váljon: ha valaki nappal nem álmos, nem fáradt, jól teljesít, igyekezzen hasznosan eltölteni az éjszakai szabadidőt – ne féljen a kevésnek tűnő alvástól.

Összekapcsolható-e az alvászavar a nappali aluszékonysággal?

A rosszul alvók a nappali fáradtságot, álmosságot, teljesítménycsökkenést, depressziót vagy szorongást gyakran tulajdonítják a megromlott éjszakai alvásnak. Fontos és gyakran nehezen tisztázható kérdés, hogy az alvászavar valóban oka-e a nappali tüneteknek vagy fordítva, a pszichés, az alvást is megzavaró, problémák az elsődlegesek.ó

Az inszomnia nem nozológiai (nozológia = betegségtan) egység, nem homogén csoport – a legkülönbözőbb kórállapotoknak lehet részjelensége. Az Alvászavarok Nemzetközi Osztályozása az inszomniák nagy részét az ún. disszomniák között tárgyalja, ahol az alvás megkezdésének vagy fenntartásának zavara és a túlzott nappali aluszékonyság egy csoportba kerül.

Egy-egy betegség vagy szindróma besorolható lenne mind az inszomniák, mind a nappali aluszékonyság szindrómák közé.

591
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
1
  1. Pintér Nóra szerint:

    Nekem is hasonló tüneteim voltak hónapokon keresztül. Orvosom altatószert javasolt, de én nem szerettem volna gyógyszerektől függni, így természetes, hagyományos módszert kerestem a problémámra. A citromfűből készített tea vált be nekem. Nemcsak jól alszom tőle, de kiváló stresszoldó is.

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]